Asal nak diet je kena makan oats kan? Mesti korang pun lama-lama akan bosan makan oats setiap hari, tapi korang boleh je variasikan oats tu ikut citarasa tekak korang sendiri. Salah satunya, boleh buat bubur oats berlauk. Sedap tau makan setiap hari pun tak ada hal. Jom cuba resepi yang dikongsikan oleh Nialurun_ di Twitter.
myResipi
Nusantara
Medium
15 min
PENYEDIAAN
4 orang
HIDANGAN
Asal nak diet je kena makan oats kan? Mesti korang pun lama-lama akan bosan makan oats setiap hari, tapi korang boleh je variasikan oats tu ikut citarasa tekak korang sendiri. Salah satunya, boleh buat bubur oats berlauk. Sedap tau makan setiap hari pun tak ada hal. Jom cuba resepi yang dikongsikan oleh Nialurun_ di Twitter.
Rolled oats (rendam 30 minit)
Daging cincang
Bawang holland (dicincang)
Bawang putih (dicincang)
Tomato ceri (dibelah dua)
Lobak putih atau merah (dipotong kiub)
Mentega
Halia (dihiris nipis)
Minyak bijan
Lada hitam dan lada putih
Kredit : Nialurun_
Masak rolled oat dan halia selama 1 jam. Sukatan air seperti buat bubur. Perasakan dengan minyak bijan, lada hitam dan lada putih.
Panaskan kuali, masukkan mentega, bawang holland dan bawang putih masak sehingga garing.
Masukkan daging cincang, masak sehingga air daging menjadi kering.
Masukkan lobak merah dan tomato ceri. Perasakan dengan lada hitam.
Siap dah boleh dihidang bersama cili merah dan telur separuh masak.
Daftar sekarang dan kongsikan resipi kebahagian anda dengan kami.
Kalau sedang cari cara membuat sandwich telur yang mudah untuk bekal anak, resipi ini memang…
Makanan ikonik Malaysia memang cukup pelbagai dan setiap negeri mempunyai hidangan tersendiri yang menjadi kebanggaan…
Puding buah koktail antara pencuci mulut yang mudah dibuat dan sedap dinikmati ketika sejuk. Teksturnya…
Kalau mencari idea lauk yang mudah tetapi tetap menyelerakan, ayam masak merah santan ini boleh…
Kalau selama ini tertanya-tanya apa bahan yang digunakan untuk menghasilkan serbuk perasa yang sesuai untuk…
Cara lembutkan ayam beku ini boleh dicuba apabila ayam masih keras sedangkan masa untuk memasak…