Musim durian datang lagi di negara kita dan sudah pastinya mesti ramai di antara korang sudah mula beli durian banyak-banyak untuk simpan stok di rumah. Ada yang suka makan durian begitu sahaja dan ramai juga yang suka masaknya menjadi serawa durian. Makan dengan pulut bersama santan memang sedap.
Tetapi bila dah makan durian dalam kuantiti banyak badan kita akan mula rasa panas dari dalam dan semestinya tangan kita bau durian yang sangat kuat. Tetapi jangan risau ada petua nak hilangkan bau durian dan kurangkan panas badan selepas makan durian. Jom cuba petua ini.
Kalau sedang cari cara membuat sandwich telur yang mudah untuk bekal anak, resipi ini memang…
Makanan ikonik Malaysia memang cukup pelbagai dan setiap negeri mempunyai hidangan tersendiri yang menjadi kebanggaan…
Puding buah koktail antara pencuci mulut yang mudah dibuat dan sedap dinikmati ketika sejuk. Teksturnya…
Kalau mencari idea lauk yang mudah tetapi tetap menyelerakan, ayam masak merah santan ini boleh…
Kalau selama ini tertanya-tanya apa bahan yang digunakan untuk menghasilkan serbuk perasa yang sesuai untuk…
Cara lembutkan ayam beku ini boleh dicuba apabila ayam masih keras sedangkan masa untuk memasak…