cara bersihkan dapur

Pasti ramai yang nak tahu rahsia cara bersihkan dapur gas supaya nampak berkilat-kilat macam baru kan?

Tak perlu guna sabun mahal, hanya perlu menggunakan bahan dapur saja iaitu tepung gandum. Paling penting tak perlu guna air pun, baru dapur selamat tak pecah dan retak.

Nak tahu macam mana caranya? Jom baca perkongsian oleh Idel Hayarnulis di bawah. Semoga bermanfaat!

Cara Bersihkan Dapur Sampai Berkilat-Kilat Macam Baru

Tips cara cuci dapur tanpa guna air, selamat tak pecah dan retak. Lepas guna pun boleh buat macam ni.

Guna tepung je. Tabur kat cermin dapur.

Kemudian gosok dengan tangan sampai bersih berkilat macam ni.

Kemudian lap dengan kain bersih. Cubala berguna untuk kita semua. Selamat mencuba ya.

Kredit: Idel Hayarnulis

Baca juga: Kuali Baru Jangan Terus Guna. Kena ‘Bakar’ Dulu, Elak Berkarat & Masakan Tak Melekat