Google+

oleh: Ayu61279 Mee Siput

Dsc03872

Ni la mee siput yg pemes kat Johor.Sedap klu dimakan dengan sambal tumis.Tak pasti lak klu kat tempat dipanggil apa.Cara nak masak...Goreng dlm minyak yg banyak & panas


Created on : 03-04-2007


Komen

04-04-2007, DianaA komen :

D tak pernah cuba.. kalau goreng dalam minyak makan dengan sambal tumis ishhh terliur dah... teringat mee mamee yang budak2 selalu suka makan.


04-04-2007, princessharyati komen :

nyam nyum mee siput


06-04-2007, Ayu61279 komen :

hehehehee...try la k.D.sedap tau.ayu klu buat sambal tumis sure cari mee siput ni.rasanya kat jb ada jual.org johor je pandai mkn ni...


06-04-2007, Ayu61279 komen :

princess....dah dpt tak mee siput idaman hati u tu? ayu beli sepaket rm6.50 dlm 1/2 kg kot.brp keping ayu tak sure sbb tak bukak pun lg.


06-04-2007, Ayu61279 komen :

princess....dah dpt tak mee siput idaman hati u tu? ayu beli sepaket rm6.50 dlm 1/2 kg kot.brp keping ayu tak sure sbb tak bukak pun lg.


06-04-2007, along ain komen :

kalau kekawan nak tahu..mee siput ni sodappp..marbelous...makan dengan sambal tumis..FUYOHHH..memang terangkat...dulu tak pandai makan..semenjak kawin dengan orang muar ni..terus jatuh cinta dengan mee siput....he..he..he.


10-04-2007, Ayu61279 komen :

okla tu along ain.hehehehe....


15-04-2007, princessharyati komen :

ayu1279... kita dah dpt..mmm sedap


16-04-2007, Ayu61279 komen :

ye ke? pasni leh la mkn pepuas ek.hehehehe....


05-03-2008, jcf7589 komen :

kat mana nak beli mee siput ni.. saya di serdang... sesekali balik kampung di jalan junid muar.. mana kedai nak cari mee siput yang melayu buat??


24-03-2008, bai komen :

assalammualaikum... ayu semalam saya ada beli mee siput tu dekat ayer hitam johor. boleh tak saya goreng mee siput tu macam kita goreng mee kalau boleh perlu tak kita rebus dulu


28-03-2008, alonganna komen :

ya allah...teringat zaman skola dulu. mee siput + sambal. nak lagi sedap, masuk mee siput + sambal tumis dalam plastik (plastik putih jernih biasa org beli kuih tu) pastu hancurkan dan gaulkan. ikat, pastu gigit ujung plastik tu, makan le sikit2.. mmg tak senonoh sikit gamaknye tapi sedap mengatasi segala2nya.. eheheh..


06-05-2008, marvelite2000 komen :

Saya jual mee siput dekat Masjid Negara setiap Jumaat. Import dari Sungai Balang, dekat Muar. Mahu cuba pekenal ke seluruh Lembah Klang nanti. http://www.flickr.com/photos/26349276@N06/2470574661/


16-06-2008, leha_adam komen :

kat muar je ke ade mee siput nih..kat jb xde ke?


19-06-2008, kakzah komen :

rasa-rasanya kat jb mcm x penah jumpa


20-06-2008, Aziemas komen :

kak zah jb dok area mana? kt supa bnyk jual kak..azie pon dok area johor gak..slalu nmpk mee ni


01-05-2009, sbb komen :

saya ada menjual mee siput ni sama ada yang masak atau yang mentah,rm 5 1/2 kg


Isi komen :

Nama :
Komen :



Cari glossary


5 Komen terkini untuk glosari

11-01-2014, kak fida komen di ♥Acuan Apam/Bahulu Kukus™:
harap admin dapat membantu...terima kaseh... :)


11-01-2014, kak fida komen di ♥Acuan Apam/Bahulu Kukus™:
sape yer yg hntr komen 7/1/14...??? harap admin dpt membantu...


11-01-2014, kak fida komen di ♥Acuan Apam/Bahulu Kukus™:
maseh guna nama kak fida ker utk hntr komen???


07-01-2014, kak fida komen di ♥Acuan Apam/Bahulu Kukus™:
Askm....klu uat apam kukus tu mcm apam dot2 tu pakai acuan yg warna merah plastic kecik2 boleh kn...


05-09-2013, Ringo komen di Kitchen Aid Stand Mixer:
salam.. mixer cornell heavy duty punya tu.. warna merah.. bagus tak? harga murah.. watt pun tingg...


Senarai komen untuk glosari >>





Part of Dua Marhalah Sdn Bhd