Google+

oleh: salieysa Lokan goreng pedas

Rimg0209

dulu masa kecik selalu makan, sekarang susah nak carik lokan ni..


Created on : 01-09-2008

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi salieysa




Bahan-bahan ( 2 orang makan )

  • 10 biji lokan
  • 2 ulas bawang merah-dimayang
  • 2 ulas bawang putih-dimayang
  • sedikit halia-dimayang
  • 2 sudu cili boh
  • garam gula secukup rasa

Cara-cara

  1. Rimg0206
    lokan dibersihkan, memang susah sikit nak ambik isi lokan ni..basuh isi dia bersih - bersih, kalau tak rasa macam berpasir gitu. letak tepi dulu.
  2. dengan menggunakan sedikit minyak, tumiskan bawang merah, bawang putih dan halia.
  3. bila dah wangi masukkan cili boh, biar cili boh masak dulu baru masukkan isi lokan.
  4. perasakan dengan garam dan gula
  5. makan dengan nasi panas - panas...sedap wooo!!









Laporan Masakan Bergambar (0)


Komen (5)

18-11-2008, nur insyirah komen :

macam mana nak kuar kan isi lokan tu ekk?..nak kena rebus dulu ker..


20-11-2008, salieysa komen :

kalau nak senang rebus la dulu, tapi saya ketuk - ketuk ngan anak lesung batu je, kalau rebus ni, rasa dia dah tak berapa manis la...


21-10-2009, cikgu paklong komen :

ketuk tepi dia ngan parang..di terbukak sikit...kopek la kulit dia....kita selalu carik lokan ni....kat tepen banyak lokan...


13-02-2011, sallyspongebob2010 komen :

sdap tu.bru nk try ni.harap2 menjdi....


15-03-2011, muziana mahmud komen :

sedap nampak resepi ni...kena try...bru beli lokan kt pantai remis,.


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu




Part of Dua Marhalah Sdn Bhd