Google+

oleh: kawan Ikan masak mangga

Ikanmasakmangga

Memang best nih


Created on : 08-11-2006

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi kawan




Bahan-bahan ( 2-4 orang )

  • 1 ekor ikan kerapu digoreng dengan tepung
  • 2 biji mangga muda dihiris halus dan panjang-panjang
  • 4 biji cili api dihiris
  • 3 biji cili merah dihiris nipis
  • 4 biji bawang merah dihiris nipis
  • 2 tangkai daun ketumbar
  • 2 cawan santan1 sudu makan gula
  • 1 sudu makan sos ikan

Cara-cara

  1. Campurkan santan, sos ikan dan gula.
  2. Kemudian masak di atas api yang kecildan biar sehingga ia mendidih.
  3. Padam api dapur,masukkan bawang merah,cili api, cili merah dan daun ketumbar.
  4. Gaul hingga rata.
  5. Letakkan ikan di dalam pinggan dan taburkan mangga yang telah dihiris halusdi atas ikan.
  6. Kemudian tuangkan kuah yang telah dimasak ke atas ikan dan hidangkan.

Tag

ikan mangga









Laporan Masakan Bergambar (1)

Picture_1414
17-04-2007
lunch ari ni.....
Laporan oleh: junjs11

Komen (18)

08-11-2006, SSFIQAH komen :

Ada resepi ikan siakap stim bermangga tak.


16-11-2006, jane1209 komen :

semestinya keee guna ikan kerapu? ikan bawal tak leh kerr?


15-04-2007, junjs11 komen :

apa 1 sudu makan s tu agaknye ye...salt k?


15-04-2007, junjs11 komen :

o i c..sos ikan..hehehe


08-12-2007, Miss_Kitchen komen :

ikan tilapia boleh ke ?


26-04-2009, tar_abas komen :

wah macm menarik sehinga menjilat jari..heheh..nk cuba ler nati...


16-10-2009, fat_733@yahoo.com komen :

selain goreng,kalau rebus je x leh ke.....eee...


20-02-2010, shahz komen :

x pernah mkn lg masakkan nie... mau cuba lah


13-10-2010, ady_kaarkas3 komen :

kita dh try..... mmg best giler. cubalh wei...............


22-10-2010, Ana Comel komen :

resepi ni mmg tak perlukan garam eak....


14-11-2010, www komen :

ok,selera dan mudah


14-11-2010, www komen :

ok,selera dan mudah


17-12-2010, geumjandi komen :

agak2 kalo tak pakai santan, sedap ke x?


05-01-2011, haniahali komen :

best...pembuka selera


04-02-2011, 711217106158 komen :

macam best je,tp nampak mcm cincai sangat.sodap ker ni?nantilah nak try buat.


03-05-2011, fifydyana komen :

mcm sedap.. campuran yg sesuai.. mangga (masam) + ikan hanyir.. nk try gak 1 hr nnt..


08-06-2011, pinkkaktus komen :

mcm sedap jer


02-12-2011, eidaro komen :

kalau pakai susu sejat blh x.. ank ku alergik dgn santan


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu




Part of Dua Marhalah Sdn Bhd