Google+

oleh: jeha73 Paprik Udang

28032008344

Own creation in this cold weather


Created on : 28-03-2008

Print

E-mail kepada kawan

Tulis Laporan

Hubungi jeha73




Bahan-bahan ( 4 orang )

  • 300gm udang saiz M or L
  • 2 ulas bawang putih
  • 1 bawang besar
  • 1 capsicum merah atau hijau
  • 5 cili api (nak pedas,tambah) cili kat sini pedas giler
  • 5 sudu teh Cili kering yang sudah diblend
  • Oyster sauce
  • Hot chilli sauce
  • Kicap Manis
  • 7 baby carrot potong serong
  • Cauliflower dan kacang buncis
  • Garam

Cara-cara

  1. Tumis bawang putih smapai naik bau
  2. masuk cili yang sudah diblend (selalu ada dirumah dah standby tu)
  3. Masukkan udang and make sure udang tukar colour
  4. Masukkan kicap manis,oyster sauce and chilli sauce
  5. Tambah carrot,cauliflower dan kacang buncis- kacau rata dengan semua sos
  6. Masukkan bawang besar,capsicum dan cili api serta garam - Gaul rata dan rasa

Tag

Lauk








Laporan Masakan Bergambar (1)

09-01-07_12-14
07-01-2009
lunch hrni..sllu buat ayam & dgg jer hrni tukar udang paprik...sedap..hb mkn pun bertmbh
Laporan oleh: sakura>emi

Komen (6)

01-05-2008, zaira komen :

jeha,ira nk tnye ni..udang x yah goreng dlu eh...or rbus dlu ke n buang airnye...sbb dlu mse kt umah sewa,mmber org pnah wat,paprik die bau hanyir tau..bau udang..nape erkk..


01-05-2008, zaira komen :

jeha nak tnye lg ni, em capsium tu aper...


03-11-2008, antasia3183 komen :

nak tyer leh, capsicum tu aper


03-11-2008, manja7272 komen :

capsicum tu cili yang besar mcm buah epal tu...ade kaler hijau, ade merah, ade yang kuning...sesetengah org panggil lada benggala.


22-03-2011, oreqelatenz komen :

depend pd udang tu.pastikan basuh elok2x xsemestinye rebus dulu.


02-01-2012, najwa afrah (Fhirwa) komen :

slalu buat, tpi kali nie guna udang galah...nyum2 lgi best, isi pun bnyak....


Untuk komen, perlu login terlebih dahulu